פרק 1: הכרות עם מושגים מעולם הפיזיקה האלקטרוניקה
והמחשבים.
מטרת הפרק:
הכרת מושגים בסיסים מעולם הפיזיקה, האלקטרוניקה
והמחשבים וכן הכרת סביבת הפיתוח וכתיבת קוד להפעלת נורת LED.
מושגים והכוונה:
- חשמל, מתח, זרם, נורת LED.
- הכרת מתח '1' לוגי ומתח '0' לוגי.
- הכרות עם סביבת פיתוח Ardublock פתיחת פרויקט, שמירת קובץ, כתיבת קוד, הגדרת
לוח הפיתוח וצריבת תוכנית ללוח הפיתוח.
- יציאה דיגיטאלית של המיקרו-בקר.
מטרות:
- התלמיד יכיר את המושגיים
הפיזיקאליים הבסיסיים מתחום החשמל
- התלמיד ידע להפעיל את סביבת הפיתוח
Ardublock.
- התלמיד ידע להתקין את סביבת
הפיתוח.
- התלמיד ידע לפתוח פרויקט חדש.
- התלמיד ידע לכתוב פרויקט להפעלת
נורת LED.
- התלמיד יכיר את לוח הפיתוח ואת
אופן החיבור בין הלוח לנורת ה-LED.
- התלמיד ידע לשמור את הפרויקט.
- התלמיד ידע לצרוב את הפרויקט ללוח
הפיתוח.
- התלמיד ידע לפתוח פרויקט קיים.
- התלמיד ידע לכתוב ליציאה
דיגיטאלית.
- התלמיד ידע לכתוב פרויקט אשר יגרום
לנורת LED להבהב כל שנייה.
- התלמיד ידע לכתוב פרויקט אשר יגרום
לנורת LED להבהב בפרקי זמן שונים.
דרכי ההוראה:
- בתחילת השיעור ילמד החומר התיאורטי
במעבדה במגמה לחשוף בפני התלמיד מושגים בסיסיים בתחום החשמל והאלקטרוניקה.
- הכרת סביבת הפיתוח תילמד במעבדה
תוך מתן הסבר על הסביבה, הפיתוח ועל החומרה שתחובר במהלך השיעור.
- במסגרת השיעור כיצד ניתן להגדיר
פרויקט חדש ולכתוב קוד להפעלת נורת LED.
- שמירת הפרויקט וצריבת התוכנית ללוח
הפיתוח.
- פתיחת הפרויקט השמור ושינוי
פרמטרים הפרויקט.
מטרה ייעודית:
התלמיד ייצור פרויקט בסביבת עבודה Ardublock וידע לכתוב תוכנית שתגרום לנורת LED להבהב בפרקי זמן שונים.
פרק 2: למידה על ספקטרום של צבעים באמצעות שילוב
של שלוש נורות LED RGB (צבעים אדום, ירוק וכחול).
מטרת הפרק:
ללמד את התלמיד על צבעי היסוד ולהמחיש
לו כיצד ניתן ליצור מגוון של צבעים באמצעות שילוב בין צבעי נורת RGB LED ושינוי עוצמת ההארה של הנורות על ידי כתיבת תוכניות.
מושגים והכוונה:
- תדירות, אורך גל ותדרי הצבעים.
- ספקטרום האור, הספקטרום הנראה, קרינה
אלקטרומגנטית.
- צבעי יסוד, צבעים קרים, צבעים חמים
- LED RGB.
- יציאות אנלוגיות- שינוי מתח מוצא
של הדקי לוח הפיתוח באמצעות PWM.
.
מטרות ביצועיות:
- התלמיד יכיר את המושגיים
הפיזיקאליים הבאים :תדירות, אורך גל, תדרי הצבעים, ספקטרום הנראה וקרינה
אלקטרומגנטית.
- התלמיד ילמד את ספקטרום הצבעים
באמצעות נורת RGB
LED.
- התלמיד ידע לחבר נורת LED RGB לסביבת פיתוח Ardublock.
- התלמיד ידע לכתוב פרויקט להפעלת
צבעי הנורה.
- התלמיד ידע לכתוב פרויקט ליצירת
מעגל צבעים באמצעות RGB
LED. צבעי המעגל יהיו אדום, כחול, ירוק, צהוב, מג'נטה, ציאן, כתום, סגול ותכלת. כאשר
בין הדלקה להדלקה יש להמתין שנייה.
- התלמיד ידע לכתוב פרויקט לשינוי
עוצמת ההארה של נורת LED באמצעות יציאות אנלוגיות ( PWM).
- התלמיד ידע לכתוב פרויקט ליצירת
מעגל צבעים מעגל צבעים רחב באמצעות שינוי עוצמות ההארה של הנורות.
דרכי ההוראה:
- בתחילת השיעור החומר התיאורטי ילמד
במעבדה במגמה להכיר לתלמיד את המושגיים הפיזיקאליים תדירות, אורך גל, תדרי
הצבעים, ספקטרום הנראה וקרינה אלקטרומגנטית יציאות PWM.
- כתיבת פרויקטים ליצירת מעגלי צבעים.
- כתיבת פרויקטים לשינוי עוצמת ההארה
של נורת LED.
- שמירת הפרויקט וצריבת התוכניות
ללוח הפיתוח.
מטרה ייעודית:
התלמיד יצור פרויקט וידע לכתוב תוכנית ליצירת
מעגל צבעים רחב באמצעות שינוי עוצמות ההארה של הנורות.
פרק
3:
|
גדלים
דיגיטאליים בסיס בינארי.
מטרת הפרק:
כתיבת
תוכניות תוך שימוש בגדלים דיגיטאליים לשם הפעלת שמונה נורות LED.
מושגים והכוונה:
- סיבית (Bit) ובית (byte).
- בסיס בינארי ובסיס עשרוני.
- מסך פלט.
- חיבור מספרים בבסיס
עשרוני על מנת להדליק שמונה נורות LED.
.
מטרות :
- התלמיד יסביר את הכמות המידע
הנשמרת בסיבית ובית.
- התלמיד יכתוב טבלה להמרה בין בסיס
עשרוני לבסיס בינארי ולהפך.
- התלמיד ידע לכתוב למסך הפלט.
- התלמיד ידע לחשב את ערך העשרוני
שיש לכתוב על מנת להדליק נורות LED מתוך שורה של שמונה נורות LED.
- התלמיד ידע לכתוב פרויקט להדלקת נורות
LED מתוך שורה של שמונה
נורות LED.
- התלמיד ידע לכתוב פרויקט להפעלת
מונה בגודל שמונה בית.
- התלמיד ידע לקרוא מידע מכניסות
דיגיטאליות.
דרכי ההוראה:
- בתחילת השיעור החומר התיאורטי ילמד
במעבדה והמטרה להכיר לתלמיד את הגדלים הדיגיטאליים ואת שיטות הספירה בבסיס
בינארי ועשרוני.
- ביצוע המרות בין הבסיסים.
- כתיבת פרויקטים להדלקת שמונה נורות
LED.
-
מטרה ייעודית:
התלמיד יצור פרויקט וידע לכתוב תוכנית
להדלקת שמונה נורות LED וכתיבה נתונים על מסך הפלט.
פרק
4:
|
גדלים אנלוגיים רציפים.
מטרת הפרק:
כתיבת
תוכניות לקריאת ערכים מחיישנים פיזיקאליים וחיבורם לסביבת Arduino.
מושגים והכוונה:
- גדלים אנלוגיים
·
התלמיד יכיר את המושג המרה ממתח אנלוגי
לערך דיגיטאלי (Analog to Digital Converter)
- רזולוציה.
- חישוב ערך הדיגיטאלי
- מתח אנלוגי וחיישן אור.
- רכיבים אלקטרו-אופטיים
.
מטרות ביצועיות:
- התלמיד
יכיר את המושגיים גדלים אנלוגיים,
המרה אנלוגית לדיגיטאלית , רזולוציה, חישוב ערך הדיגיטאלי, מתח אנלוגי,
חיישן אור ורכיבים אלקטרו-אופטיים.
- התלמיד יכתוב פרויקט לקריאה ערכים
מכניסות אנלוגיות.
- התלמיד יקרא ערכים מפוטנציומטר
ויציג את ערכם על גבי חלון התקשורת הטורית.
- .התלמיד יכתוב תוכנית לקריאה ערך מחיישן
אור.
דרכי ההוראה:
- בתחילת השיעור החומר התיאורטי ילמד
במעבדה והמטרה להכיר לתלמיד את הגדלים הדיגיטאליים ואת שיטות הספירה בבסיס
בינארי ועשרוני.
- ביצוע המרות בין הבסיסים.
- כתיבת פרויקטים להדלקת שמונה נורות
LED.
-
מטרה ייעודית:
התלמיד יצור פרויקט וידע לכתוב תוכנית
המבצעת בקרה על נורת LED.
פרק
5:
|
אופרטורים של יחס, פעולות לוגיות על סיביות, משפטי
תנאי ולולאות בתוכנה.
מטרת הפרק:
כתיבת
תוכניות תוך שימוש באופרטורים של יחס,
פעולות לוגיות על סיביות משפטי תנאי ולולאות.
מושגים והכוונה:
- אופרטורים של יחס גדול, גדול שווה,
קטן, קטן שווה, שווה ולא שווה.
- פעולות על סיביות: פעולת
היפוך, פעולת או, פעולת וגם ופעולת הזזה.
- משפטי תנאי.
- לולאות.
.
מטרות ביצועיות:
- התלמיד ילמד אופרטורים של יחס.
- התלמיד ילמד להפוך את ערכם של הסיביות
לבצע פעולות חיבור כפל והזזות.
- התלמיד ילמד משפטי תנאי.
- התלמיד יכתוב תוכנית להפעלת נורות LED תוך כדי שימוש במשפטי תנאי ופעולות על
סיביות.
- התלמיד יכתוב תוכניות אשר מדליקה
כל פעם ארבע נורות מתוך השורה של שמונה נורות LED כאשר סדר הדלקתן הוא ארבע נורות דולקות וארבע
נורות כבויות לסירוגין.
- התלמיד יכתוב תוכנית המשמשת להדלקת
נורת LED מתוך שורת נורות LED הכוללת שמונה נורות כאשר סדר ההדלקה
יתבצע מימין לשמאל ולאחר שהנורה האחרונה תדלק, יחזור סדר ההדלקה שוב מהתחלה.
פעולה זו
תחזור אינסוף
פעמים כאשר בין הדלקה להדלקה יש ליצור השהיה של 0.5 שנייה.
דרכי ההוראה:
- בתחילת השיעור החומר התיאורטי ילמד
במעבדה במגמה להכיר לתלמיד את האופרטורים של יחס, פעולות על סיביות, משפטי תנאי ולולאות.
- כתיבת פרויקטים להדלקת שמונה נורות
LED תוך שימוש בפעולות על סיביות, משפטי if ולולאות.
דרכי הערכה
התלמיד יצור פרויקט וידע לכתוב תוכנית
להדלקת שמונה נורות LED.
פרק
6:
|
יצירת צלילים.
מטרת הפרק:
כתיבת
תוכניות ליצירת צלילים ומנגינות.
מושגים והכוונה:
- תדר, רמקול, צליל, טונים ואוקטבה .
- שבע צלילים: דו, רה,
מי, פה, סול,
לה, סי.
- חיבור רמקול ללוח
פיתוח.
.
מטרות ביצועיות:
- התלמיד יכיר את המושגים: תדר,
רמקול, צליל, טונים ואוקטבה ..
- התלמיד יכתוב תוכנית להשמעת צלילים.
- התלמיד יכתוב תוכנית להשמעת סירנה.
- התלמיד יכתוב תוכנית להשמעת מנגינה.
- התלמיד יכתוב תוכנית לבדיקת חיישן
במידה וערך החיישן יהיה יותר גבוה מהנדרש תושמע התראה על כך.
דרכי ההוראה:
- בתחילת השיעור החומר התיאורטי ילמד
במעבדה במגמה להכיר לתלמיד את המושגיים תדר, רמקול, צליל, טונים, אוקטבה ושבע
צלילים: דו, רה, מי,
פה, סול, לה,
סי.
- חיבור רמקול ללוח
פיתוח.
- כתיבת פרויקטים להפקת צלילים.
דרכי הערכה
התלמיד יצור פרויקט וידע לכתוב תוכנית להשמעת
צלילים ומנגינות.
פרק
7:
|
מנועים- מנוע DC ומנוע RC Servo, כתיבת תוכנית להפעלת המנועים..
מטרת הפרק:
כתיבת
תוכניות להפעלת מנוע חשמלי ומנוע RC Servo
.
מושגים והכוונה:
- מנוע חשמל אנרגיה חשמלית ואנרגיה
מכאנית.
- מנוע Servo RC הכולל מנגנון בקרת זווית.
- רוחב פולס, D.C
.
מטרות ביצועיות:
- התלמיד יכיר את המושגים: מנוע חשמל,
אנרגיה חשמלית ואנרגיה מכאנית, שדה מגנטי, מנוע Servo RC הכולל
מנגנון בקרת זווית, רוחב פולס, .D.C
- התלמיד יכתוב להפעלת מנוע .DC
- התלמיד יכתוב תוכנית להפעלת מנוע RC servo .
דרכי ההוראה:
- בתחילת השיעור החומר התיאורטי ילמד
במעבדה במגמה להכיר לתלמיד את הגדלים הדיגיטאליים ואת שיטות הספירה בבסיס
בינארי ועשרוני.
- ביצוע המרות בין הבסיסים.
- כתיבת פרויקטים להדלקת שמונה נורות
ה- LED.
-
דרכי הערכה
התלמיד יצור פרויקט וידע לכתוב להפעיל
מנוע RC Servo ומנוע DC
באמצעות פוטנציומטר.
.
פרק
8:
|
תקשורת
טורית והתקן Bluetooth
מטרת הפרק:
כתיבת
תוכנית לקריאת ערך מחיישן מרחק Ultrasonic,
והפעלת רכיב Bluetooth .
מושגים והכוונה:
- פרוטוקול תקשורת, הצגת ערכים על
מסך התקשורת.
- קבלת נתונים בתקשורת טורית.
- חיבור התקן Bluetooth ללוח הפיתוח.
- חיישןUltrasonic
למדידת
מרחק של האובייקט הנמצא מולו והוא בנוי ממשדר ומקלט ומשדר גלי קול בתדר 40KHz ( שאינו ניתן לשמיעה) אשר פוגעים בגוף וחוזרים למקלט. הזמן שעובר
בין תחילת השידור לקליטת הגל החוזר הוא למעשה הזמן שלוקח לאות לעבור את המרחק
לעצם פעמיים (הלוך וחזור).
- אופן עבדתו של החיישן.
.
מטרות ביצועיות:
- התלמיד ידע להסביר מהו פרוטוקול
תקשורת.
- התלמיד ידע להסביר את עיקרון
פעולות של חיישן המרחק.
- התלמיד יכתוב פרויקט להצגת ערכים
בבסיס עשרוני על גבי החלון התקשורת הטורית.
- התלמיד יכתוב פרויקט לקליטת נתונים
בתקשורת טורית באמצעות מסך התקשורת הטורית
- התלמיד יכתוב פרויקט לקליטת נתונים
בתקשורת טורית באמצעות התקן Bluetooth .
- התלמיד יכתוב פרויקט לקריאת ערכים
מחיישן מרחק Ultrasonic והצגתם על גבי התקשורת הטורית
דרכי ההוראה:
- בתחילת השיעור החומר התיאורטי ילמד
במעבדה והמטרה להכיר לתלמיד מהו פרוטוקול, מהו פרוטוקול טורית, הצגת ערכים על
גבי המסך וקליטת ערכים מהמסך.
- עיקרון פעולתו של חיישן Ultrasonic
- כתיבת פרויקט המבצע אינטגרציה בין
החיישן והמסך התקשורת הטורית
דרכי הערכה
התלמיד יצור פרויקט וידע לכתוב תוכנית המשלב
בין החיישן ומסך התקשורת הטורית.
פרק
9:
|
פיתוח פרויקט
מטרת
הפרק:
בחירת נושא, תכנון חשמלי, כתיבת קוד
להפעלת הפרויקט פרזנטציה של הפרויקט.
מטרות: על כל זוג תלמידים לפתח שני
פרויקטים מתום הרשימה הבאה ולהציג
- פרויקט המשמש כמערכת חיישן רוורס
לרכב וכוללת חיישן מרחק אולטרא סוניק, תשעה נורות LED צבעוניות ורמקול. על המערכת להתריע בעת
החזרה ברוורס במרחק של 60 ס"מ מגוף. בהתאם למרחק הגוף מהחיישן יוצג חיווי על
נורות ה-LED וצלילים בהתאם.
- פרויקט המשמש כמערכת חיישן רוורס
לרכב וכוללת חיישן מרחק אולטרא סוניק מסך מחשב ורמקול. על המערכת להתריע בעת
החזרה ברוורס במרחק של 60 ס"מ מגוף. בהתאם למרחק הגוף מהחיישן הקריאה ביחידות
ס"מ (cm) על גבי המסך התקשורת הטורית.
·
פרויקט המשמש נגינה
באמצעות חיישן מרחק אולטרא סוניק, חלון התקשורת הטורית ורמקול. המערכת תאפשר נגינה של צלילים בהתאם למרחק מהחיישן כל
תחום מסוים מהחיישן ישמיע צליל אחר.
- פרויקט חנוכייה דיגיטאלית הנשלטת
באמצעות Smart
Phone. הפרויקט מורכב מתשעה נורות LED, התקן Bluetooth הרמקול. המערכת תאפשר להדליק נורות LED צבעוניות וברקע תשמיע מנגינות חג
החנוכה.
- פרויקט
תאורה חכמה הנשלט באמצעות Smart Phone. הפרויקט
מורכב מתשעה נורות LED, חיישן אור והתקן Bluetoot. המערכת תאפשר למשתמש לשלוט על שמונה נורות LED בצורה ידנית
ובאופן אוטומטי בהתאם לחיישן האור.
- כספת דיגיטאלית הנשלטת באמצעות Smart Phone. המערכת מורכבת מהתקן Bluetooth, רמקול ומנוע RC Servo. המערכת תקלוט מהמשתמש סיסמה במידה
והסיסמה תהיה נכונה המנוע RC- Servo יזוז 180°ויושמע צליל הצלחה.
- פרויקט קריאת טמפרטורה. הפרויקט
מורכב מחיישן טמפרטורה, נורות LED, רמקול המשמש כהתראה מסך תקשורת הטורית. המערכת תדגום את
החיישן הטמפרטורה ותציג את ערכו על חלון התקשורת הטורית. במידה והטמפרטורה
תהיה גדולה מטמפרטורה הסף ידליק נורת LED בצבע אדום ויופעל צלצול התראה עד שערך הטמפרטורה ירד חזרה לטמפרטורה
התקינה.
- פרויקט בקרת טמפרטורה. הפרויקט
מורכב מחיישן טמפרטורה, נורות LED, רמקול המשמש כהתראה ומאוורר. המערכת תדגום את החיישן ובמידה
והטמפרטורה תהיה גדולה מטמפרטורה הסף ידליק נורת LED בצבע אדום ויופעל מאוורר וצלצול התראה עד
שערך הטמפרטורה ירד מתחת הטמפרטורה התקינה.
- פרויקט אזעקה לבית. הפרויקט מורכב
מחיישן מרחק, מיקרופון, רמקול, מנוע RC Servo פוטודיודה ופוטו טרנזיסטור יש למקם את החיישנים כדי להגן על
המודל הבית ויש לתת חשיבות לחיישנים מסויימים.
- יש לפתח פרויקט המשמש כמערכת לבית
חכם המערכת תכלול את הרכיבים הבאים: חיישן מרחק, רמקול, חיישן טמפרטורה תאורת
RGB LED חיישן אור .
פרק 10: מסך גרפי
מטרת הפרק:
לאפשר לתלמיד לכתוב למסך הגרפי פיקסלים
בודדים, מספרים, תווים וצורות הנדסיות.
מושגים והכוונה:
- מה זה פיקסל.
- מה זה רזולוציה.
מטרות:
- התלמיד יכיר את המושגיים פיקסל
ורזולוציה.
- התלמיד ידע לכתוב פיקסל בכל מקום
על גבי המסך.
- התלמיד ידע לצבוע את המסך במספר
צבעים.
- התלמיד ידע לכתוב מספרים, אותיות ותווים על גבי המסך.
- התלמיד ידע לצייר קווים אנכים,
אופקים וקו אלכסון.
- התלמיד ידע לצייר ריבוע, משולש
עיגול על גבי התצוגה.
- התלמיד ידע לקרוא ערכים מחיישנים
אנלוגיים ולהציג על המסך
דרכי ההוראה:
- בתחילת השיעור החומר התיאורטי ילמד
במעבדה והמטרה להכיר לתלמיד מושגים בסיסיים בתחום החשמל ואלקטרוניקה.
- הכרת סביבת הפיתוח תילמד במעבדה,
תוך מתן הסבר על הסביבה הפיתוח ועל החומרה שתחובר במהלך השיעור.
- הפרק ילמד כיצד ניתן להגדיר פרויקט
חדש וכתיבת קוד להפעלת נורת LED.
- שמירת הפרויקט וצריבת התוכנית ללוח
הפיתוח.
- פתיחת הפרויקט השמור ושינוי
פרמטרים הפרויקט.
מטרה ייעודית:
התלמיד ייצור פרויקט בסביבת עבודה Ardublock וידע לכתוב תוכנית שתגרום לנורת LED להבהב בפרקי זמן שונים.
פרק 11: מסך מגע.
מטרת הפרק:
להפעיל את מסך המגע של התצוגה הגרפית.
מושגים והכוונה:
- חשמל, מתח, זרם, נורת LED.
- הכרת מתח '1' לוגי ומתח '0' לוגי.
- הכרות עם סביבת פיתוח Ardublock פתיחת פרויקט, שמירת קובץ, כתיבת קוד,
הגדרת לוח הפיתוח וצריבת תוכנית ללוח הפיתוח.
- יציאה דיגיטאלית של המיקרו-בקר.
מטרות:
התלמיד ידע לזהות מגע במקום מסוים
התצוגה
התלמיד יזהה נגיעות בצורות הנדסיות
התלמיד ילמד
דרכי ההוראה:
- בתחילת השיעור החומר התיאורטי ילמד
במעבדה והמטרה להכיר לתלמיד מושגים בסיסיים בתחום החשמל ואלקטרוניקה.
- הכרת סביבת הפיתוח תילמד במעבדה,
תוך מתן הסבר על הסביבה הפיתוח ועל החומרה שתחובר במהלך השיעור.
- הפרק ילמד כיצד ניתן להגדיר פרויקט
חדש וכתיבת קוד להפעלת נורת LED.
- שמירת הפרויקט וצריבת התוכנית ללוח
הפיתוח.
- פתיחת הפרויקט השמור ושינוי
פרמטרים הפרויקט.
מטרה ייעודית:
התלמיד ייצור פרויקט בסביבת עבודה Ardublock וידע לכתוב תוכנית שתגרום לנורת LED להבהב בפרקי זמן שונים.
פרק 12: הכרות עם מושגים מעולם הפיזיקה האלקטרוניקה
ומחשבים.
מטרת הפרק:
להכיר מושגים בסיסיים מעולם הפיזיקה, האלקטרוניקה
והמחשבים,הכרת סביבת הפיתוח וכתיבת קוד להפעלת נורת LED.
מושגים והכוונה:
- חשמל, מתח, זרם, נורת LED.
- הכרת מתח '1' לוגי ומתח '0' לוגי.
- הכרות עם סביבת פיתוח Ardublock פתיחת פרויקט, שמירת קובץ, כתיבת קוד,
הגדרת לוח הפיתוח וצריבת תוכנית ללוח הפיתוח.
- יציאה דיגיטאלית של המיקרו-בקר.
מטרות:
- התלמיד יכיר את המושגיים
הפיזיקאליים הבסיסיים מתחום החשמל
- התלמיד ידע להפעיל את סביבת הפיתוח
Ardublock.
- התלמיד ידע להתקין את סביבת
הפיתוח.
- התלמיד ידע לפתוח פרויקט חדש.
- התלמיד ידע לכתוב פרויקט להפעלת
נורת LED.
- התלמיד יכיר את לוח הפיתוח ואת
אופן החיבור בין הלוח לנורת ה-LED.
- התלמיד ידע לשמור את הפרויקט.
- התלמיד ידע לצרוב את הפרויקט ללוח
הפיתוח.
- התלמיד ידע לפתוח פרויקט קיים.
- התלמיד ידע לכתוב ליציאה
דיגיטאלית.
- התלמיד ידע לכתוב פרויקט אשר יגרום
לנורת LED להבהב כל שנייה.
- התלמיד ידע לכתוב פרויקט אשר יגרום
לנורת LED להבהב בפרקי זמן שונים.
דרכי ההוראה:
- בתחילת השיעור החומר התיאורטי ילמד
במעבדה והמטרה להכיר לתלמיד מושגים בסיסיים בתחום החשמל ואלקטרוניקה.
- הכרת סביבת הפיתוח תילמד במעבדה,
תוך מתן הסבר על הסביבה הפיתוח ועל החומרה שתחובר במהלך השיעור.
- הפרק ילמד כיצד ניתן להגדיר פרויקט
חדש וכתיבת קוד להפעלת נורת LED.
- שמירת הפרויקט וצריבת התוכנית ללוח
הפיתוח.
- פתיחת הפרויקט השמור ושינוי
פרמטרים הפרויקט.
מטרה ייעודית:
התלמיד ייצור פרויקט בסביבת עבודה Ardublock וידע לכתוב תוכנית שתגרום לנורת LED להבהב בפרקי זמן שונים.
פרק 13: הכרות עם מושגים מעולם הפיזיקה האלקטרוניקה
ומחשבים.
מטרת הפרק:
להכיר מושגים בסיסיים מעולם הפיזיקה, האלקטרוניקה
והמחשבים,הכרת סביבת הפיתוח וכתיבת קוד להפעלת נורת LED.
מושגים והכוונה:
- חשמל, מתח, זרם, נורת LED.
- הכרת מתח '1' לוגי ומתח '0' לוגי.
- הכרות עם סביבת פיתוח Ardublock פתיחת פרויקט, שמירת קובץ, כתיבת קוד,
הגדרת לוח הפיתוח וצריבת תוכנית ללוח הפיתוח.
- יציאה דיגיטאלית של המיקרו-בקר.
מטרות:
- התלמיד יכיר את המושגיים
הפיזיקאליים הבסיסיים מתחום החשמל
- התלמיד ידע להפעיל את סביבת הפיתוח
Ardublock.
- התלמיד ידע להתקין את סביבת
הפיתוח.
- התלמיד ידע לפתוח פרויקט חדש.
- התלמיד ידע לכתוב פרויקט להפעלת
נורת LED.
- התלמיד יכיר את לוח הפיתוח ואת
אופן החיבור בין הלוח לנורת ה-LED.
- התלמיד ידע לשמור את הפרויקט.
- התלמיד ידע לצרוב את הפרויקט ללוח
הפיתוח.
- התלמיד ידע לפתוח פרויקט קיים.
- התלמיד ידע לכתוב ליציאה
דיגיטאלית.
- התלמיד ידע לכתוב פרויקט אשר יגרום
לנורת LED להבהב כל שנייה.
- התלמיד ידע לכתוב פרויקט אשר יגרום
לנורת LED להבהב בפרקי זמן שונים.
דרכי ההוראה:
- בתחילת השיעור החומר התיאורטי ילמד
במעבדה והמטרה להכיר לתלמיד מושגים בסיסיים בתחום החשמל ואלקטרוניקה.
- הכרת סביבת הפיתוח תילמד במעבדה,
תוך מתן הסבר על הסביבה הפיתוח ועל החומרה שתחובר במהלך השיעור.
- הפרק ילמד כיצד ניתן להגדיר פרויקט
חדש וכתיבת קוד להפעלת נורת LED.
- שמירת הפרויקט וצריבת התוכנית ללוח
הפיתוח.
- פתיחת הפרויקט השמור ושינוי
פרמטרים הפרויקט.
מטרה ייעודית:
התלמיד ייצור פרויקט בסביבת עבודה Ardublock וידע לכתוב תוכנית שתגרום לנורת LED להבהב בפרקי זמן שונים.
פרק 14: הכרות עם מושגים מעולם הפיזיקה האלקטרוניקה
ומחשבים.
מטרת הפרק:
להכיר מושגים בסיסיים מעולם הפיזיקה, האלקטרוניקה
והמחשבים,הכרת סביבת הפיתוח וכתיבת קוד להפעלת נורת LED.
מושגים והכוונה:
- חשמל, מתח, זרם, נורת LED.
- הכרת מתח '1' לוגי ומתח '0' לוגי.
- הכרות עם סביבת פיתוח Ardublock פתיחת פרויקט, שמירת קובץ, כתיבת קוד,
הגדרת לוח הפיתוח וצריבת תוכנית ללוח הפיתוח.
- יציאה דיגיטאלית של המיקרו-בקר.
מטרות:
- התלמיד יכיר את המושגיים
הפיזיקאליים הבסיסיים מתחום החשמל
- התלמיד ידע להפעיל את סביבת הפיתוח
Ardublock.
- התלמיד ידע להתקין את סביבת
הפיתוח.
- התלמיד ידע לפתוח פרויקט חדש.
- התלמיד ידע לכתוב פרויקט להפעלת
נורת LED.
- התלמיד יכיר את לוח הפיתוח ואת
אופן החיבור בין הלוח לנורת ה-LED.
- התלמיד ידע לשמור את הפרויקט.
- התלמיד ידע לצרוב את הפרויקט ללוח
הפיתוח.
- התלמיד ידע לפתוח פרויקט קיים.
- התלמיד ידע לכתוב ליציאה
דיגיטאלית.
- התלמיד ידע לכתוב פרויקט אשר יגרום
לנורת LED להבהב כל שנייה.
- התלמיד ידע לכתוב פרויקט אשר יגרום
לנורת LED להבהב בפרקי זמן שונים.
דרכי ההוראה:
- בתחילת השיעור החומר התיאורטי ילמד
במעבדה והמטרה להכיר לתלמיד מושגים בסיסיים בתחום החשמל ואלקטרוניקה.
- הכרת סביבת הפיתוח תילמד במעבדה,
תוך מתן הסבר על הסביבה הפיתוח ועל החומרה שתחובר במהלך השיעור.
- הפרק ילמד כיצד ניתן להגדיר פרויקט
חדש וכתיבת קוד להפעלת נורת LED.
- שמירת הפרויקט וצריבת התוכנית ללוח
הפיתוח.
- פתיחת הפרויקט השמור ושינוי
פרמטרים הפרויקט.
מטרה ייעודית:
התלמיד ייצור פרויקט בסביבת עבודה Ardublock וידע לכתוב תוכנית שתגרום לנורת LED להבהב בפרקי זמן שונים.
פרק 15: הכרות עם מושגים מעולם הפיזיקה האלקטרוניקה
ומחשבים.
מטרת הפרק:
להכיר מושגים בסיסיים מעולם הפיזיקה, האלקטרוניקה
והמחשבים,הכרת סביבת הפיתוח וכתיבת קוד להפעלת נורת LED.
מושגים והכוונה:
- חשמל, מתח, זרם, נורת LED.
- הכרת מתח '1' לוגי ומתח '0' לוגי.
- הכרות עם סביבת פיתוח Ardublock פתיחת פרויקט, שמירת קובץ, כתיבת קוד,
הגדרת לוח הפיתוח וצריבת תוכנית ללוח הפיתוח.
- יציאה דיגיטאלית של המיקרו-בקר.
מטרות:
- התלמיד יכיר את המושגיים
הפיזיקאליים הבסיסיים מתחום החשמל
- התלמיד ידע להפעיל את סביבת הפיתוח
Ardublock.
- התלמיד ידע להתקין את סביבת
הפיתוח.
- התלמיד ידע לפתוח פרויקט חדש.
- התלמיד ידע לכתוב פרויקט להפעלת
נורת LED.
- התלמיד יכיר את לוח הפיתוח ואת
אופן החיבור בין הלוח לנורת ה-LED.
- התלמיד ידע לשמור את הפרויקט.
- התלמיד ידע לצרוב את הפרויקט ללוח
הפיתוח.
- התלמיד ידע לפתוח פרויקט קיים.
- התלמיד ידע לכתוב ליציאה
דיגיטאלית.
- התלמיד ידע לכתוב פרויקט אשר יגרום
לנורת LED להבהב כל שנייה.
- התלמיד ידע לכתוב פרויקט אשר יגרום
לנורת LED להבהב בפרקי זמן שונים.
דרכי ההוראה:
- בתחילת השיעור החומר התיאורטי ילמד
במעבדה והמטרה להכיר לתלמיד מושגים בסיסיים בתחום החשמל ואלקטרוניקה.
- הכרת סביבת הפיתוח תילמד במעבדה,
תוך מתן הסבר על הסביבה הפיתוח ועל החומרה שתחובר במהלך השיעור.
- הפרק ילמד כיצד ניתן להגדיר פרויקט
חדש וכתיבת קוד להפעלת נורת LED.
- שמירת הפרויקט וצריבת התוכנית ללוח
הפיתוח.
- פתיחת הפרויקט השמור ושינוי
פרמטרים הפרויקט.
מטרה ייעודית:
התלמיד ייצור פרויקט בסביבת עבודה Ardublock וידע לכתוב תוכנית שתגרום לנורת LED להבהב בפרקי זמן שונים.
פרק 16: הכרות עם מושגים מעולם הפיזיקה האלקטרוניקה
ומחשבים.
מטרת הפרק:
להכיר מושגים בסיסיים מעולם הפיזיקה, האלקטרוניקה
והמחשבים,הכרת סביבת הפיתוח וכתיבת קוד להפעלת נורת LED.
מושגים והכוונה:
- חשמל, מתח, זרם, נורת LED.
- הכרת מתח '1' לוגי ומתח '0' לוגי.
- הכרות עם סביבת פיתוח Ardublock פתיחת פרויקט, שמירת קובץ, כתיבת קוד,
הגדרת לוח הפיתוח וצריבת תוכנית ללוח הפיתוח.
- יציאה דיגיטאלית של המיקרו-בקר.
מטרות:
- התלמיד יכיר את המושגיים
הפיזיקאליים הבסיסיים מתחום החשמל
- התלמיד ידע להפעיל את סביבת הפיתוח
Ardublock.
- התלמיד ידע להתקין את סביבת
הפיתוח.
- התלמיד ידע לפתוח פרויקט חדש.
- התלמיד ידע לכתוב פרויקט להפעלת
נורת LED.
- התלמיד יכיר את לוח הפיתוח ואת
אופן החיבור בין הלוח לנורת ה-LED.
- התלמיד ידע לשמור את הפרויקט.
- התלמיד ידע לצרוב את הפרויקט ללוח
הפיתוח.
- התלמיד ידע לפתוח פרויקט קיים.
- התלמיד ידע לכתוב ליציאה
דיגיטאלית.
- התלמיד ידע לכתוב פרויקט אשר יגרום
לנורת LED להבהב כל שנייה.
- התלמיד ידע לכתוב פרויקט אשר יגרום
לנורת LED להבהב בפרקי זמן שונים.
דרכי ההוראה:
- בתחילת השיעור החומר התיאורטי ילמד
במעבדה והמטרה להכיר לתלמיד מושגים בסיסיים בתחום החשמל ואלקטרוניקה.
- הכרת סביבת הפיתוח תילמד במעבדה,
תוך מתן הסבר על הסביבה הפיתוח ועל החומרה שתחובר במהלך השיעור.
- הפרק ילמד כיצד ניתן להגדיר פרויקט
חדש וכתיבת קוד להפעלת נורת LED.
- שמירת הפרויקט וצריבת התוכנית ללוח
הפיתוח.
- פתיחת הפרויקט השמור ושינוי
פרמטרים הפרויקט.
מטרה ייעודית:
התלמיד ייצור פרויקט בסביבת עבודה Ardublock וידע
לכתוב תוכנית שתגרום לנורת LED להבהב בפרקי
זמן שונים.
Комментариев нет:
Отправить комментарий